Saturday 15 November 2014

‘Berhemat yang MEMBUNUH' BERIBU-ribu BERKUMPUL terhadap PRESIDEN Perancis Hollande di PARIS (VIDEO)



Srikandi Beribu-ribu orang mengambil untuk jalan-raya di Paris pada hari Sabtu untuk membantah penjimatan dan mengutuk Presiden Perancis Francois Hollande untuk mengkhianati pengundinya. Demonstrasi itu berkumpul di sekitar 5,000 orang, RT ini Ilya Petrenko dilaporkan dari ibu negara Perancis.

Pelbagai kuasa-kuasa politik berhaluan kiri menduduki keseluruhan jalan di pusat bandar Paris untuk perhimpunan tersebut.

'AUSTERITY Kills': Thousands RALLY Against French PRESIDENT Hollande in PARIS (VIDEO) . . .

Thousands of people took to the streets of Paris on Saturday to protest against austerity and condemn French President Francois Hollande for betraying his voters. The demonstration gathered around 5,000 people, RT’s Ilya Petrenko reported from the French capital.

A variety of left-wing political forces occupied an entire street in downtown Paris for the rally.



Majoriti orang-orang yang datang mengundi sosialis Francois Hollande 2 tahun yang lalu dan kini mengatakan mereka telah dikhianati oleh presiden mereka dimasukkan ke dalam kuasa.

The majority of those who came voted for socialist Francois Hollande two years ago and now say they were betrayed by the president they put in power.


Mereka berkumpul untuk mengatakan 'tidak' untuk penjimatan dan bajet luka, serta dasar Hollande yang telah ditentukan oleh pihak berkuasa EU di Brussels.

They gathered to say ‘no’ to austerity and budget cuts, as well as Hollande's policies which have been dictated by EU authorities in Brussels.



Penunjuk perasaan membawa sepanduk dan papan tanda mengatakan "Berhemat yang membunuh" dan "Mereka mengkhianati Jean Jaures (pemimpin sosialis Perancis pada awal 1900-an)." "Dasar-dasar penjimatan terdiri daripada potongan besar-besaran dalam perbelanjaan sosial dan pengecualian cukai yang besar bagi syarikat-syarikat besar. Itulah tepat apa Hollande berjanji tidak akan lakukan, "demonstrasi memberitahu RT.

Semasa Presiden Hollande ini, beban cukai di negara ini telah meningkat sebanyak 40 bilion euro, pengangguran telah meningkat kepada 3.3 juta, dan perbelanjaan kerajaan telah mencapai 57 % peratus daripada KDNK.

The protesters carried banners and signs saying “Austerity kills” and “They betrayed Jean Jaures (the leader of French socialists in the early 1900s).” “These austerity policies consist of massive cuts in social spending and huge tax breaks for big corporations. That’s precisely what Hollande promised not to do,” a demonstrator told RT.

During Hollande's presidency, the country's tax burden has increased by 40 billion euros, unemployment has risen to 3.3 million, and government spending has reached 57 percent of GDP.

Jurugambar mengambil gambar seorang lelaki memakai "Guy Fawkes" topeng dan memegang sepanduk yang berbunyi, "Hollande dan Valls, anda pemutus sosial" (L) dan "eko Kecemasan sociale", semasa demonstrasi menentang pembaharuan penjimatan kerajaan, di Paris November 15, 2014  (Photographers take pictures of a man wearing a "Guy Fawkes" mask and holding placards that read, "Hollande and Valls, you are social breakers" (L) and "Emergency eco sociale", during a demonstration against the government's austerity reforms, in Paris November 15, 2014 (Reuters/Gonzalo Fuentes)

Satu kajian baru-baru ini oleh YouGov mendedahkan bahawa sokongan terhadap presiden telah jatuh ke paras terendah iaitu 12 % peratus.

BACA lagi: Merde! Membantah petani Perancis membuang tan baja di bangunan k'jaan (VIDEO) READ MORE: Merde! Protesting French farmers dump tons of manure at govt buildings (VIDEO)

Perancis telah menyaksikan gelombang perhimpunan dalam beberapa minggu kebelakangan ini, dengan orang juga membantah terhadap kekejaman polis dan sekatan terhadap Rusia yang telah meninggalkan produk petani tempatan reput.

A recent survey by YouGov revealed that the president’s approval rating has fallen to a record low of 12 percent.


France has seen a wave of rallies in recent weeks, with people also protesting against police brutality and sanctions against Russia that left the products of local farmers rotting.

Orang menghadiri demonstrasi terhadap pembaharuan penjimatan kerajaan, di Paris November 15, 2014 (People attend a demonstration against the government's austerity reforms, in Paris November 15, 2014 (Reuters/Gonzalo Fuentes)

READ MORE: http://on.rt.com/t00a7t

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...